تابع input در پایتون

منتشر شده در دسته : زبان برنامه نویسی پایتون

تابع input در پایتون چه عملکردی دارد ؟ در مثال قبلی ما از تابع input دو بار به منظور دریافت نام و سن کاربر برای نمایش در برنامه استفاده کردیم .

تابع input در پایتون

MyName = input (” Lotfan Name khod ra vared konid: ”)

رشته ” Lotfan Name khod ra vared konid ” پیامی است که در صفحه نمایش نشان داده می‌شود و به کاربر توضیح می‌دهد که چه چیزی را بایستی وارد کند . پس از آنکه کاربر ورودی های خود را درون input وارد کرد ، این اطلاعات به صورت رشته درون متغیر myName ذخیره می‌شوند . فیلد input بعدی که از کاربر خواسته می‌شود سن وی را از او می‌خواهد و آن را پس از دریافت درون متغیر myAge ذخیره می‌کند .
تابع input کمی در دو نسخه ۲ و ۳ پایتون تفاوت دارد . در پایتون ۲ اگر که بخواهید ورودی کاربر را به صورت رشته ای قبول کنید ، بایستی از تابع raw_input استفاده کنید .

لیست دروس

 

تعداد پیام ها 5

  1. خسته نباشید آقای شریعتی…
    ببخشید چطوری میشه با input یک مقدار عددی ویک کاراکتری رو هم زمان تو یه خط کد گرفت؟
    مثلا تو C اینطوری مینویسیم:
    ;(printf(“%d%c”,&age,&name
    تو پایتون معادل این خط چی میشه؟

      1. ااین جوابه درستی نیست
        وقتی من یک لیست نوشتم و میخام محتوا اون رو تاما از ورودی دریافت کنم
        چطور تنظیم کنم تا وقتی برای لیست عدد وارد میکنم اونو استرینگ سیو نکنه

خوشحال می شویم دیدگاههای خود را در میان بگذارید * فرصت پاسخگویی به سوالات در بلاگ وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *